Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 18 ביקורות
×
מה זה טופס 4 ולמה כדאי להעזר באדריכל? - בולדוזר פיתוח - עבודות תשתית ועפר

מה זה טופס 4 ולמה כדאי להעזר באדריכל?

 

כשאנחנו ניגשים לתכנן ולבנות מבנה חדש, מגורים או עסקי, עלינו לקבל את כל האישורים הנדרשים על מנת שנוכל לעשות זאת על פי החוק בצורה מסודרת, נכונה ואחראית, אחרת לא נוכל להפעיל ולהשתמש במבנה.

לשם כך עלינו להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בתכנון, עיצוב ובניית המבנה שאנחנו חולמים עליו. הכוונה כמובן לאדריכל אשר ידע יעבוד איתנו באופן צמוד, יפקח על כל התהליך ויבצע את כל מה שנדרש, על מנת שנוכל לקבל את האישורים להפעיל ולהשתמש במבנה. כלומר נוכל לאכלס אותו באנשים, רהיטים וחפצים, ובאופן כללי, על מנת שנוכל ליהנות ממנו ולהפיק ממנו את התועלת לה אנחנו שואפים.

לפני שאנחנו נסביר כיצד מוצאים אדריכלים בצורה נכונה, חשוב להכיר מושג מאוד משמעותי בבירוקרטיה הישראלית, אשר מתקשר עם הנושא של בנייה והוא טופס 4. כל מי שמתכנן בניית מבנה או רוכש מבנה מקבלן, צריך לדעת מה זה ולמה הוא משמעותי כל כך בתחום הבנייה והאדריכלות בכלל.


מה זה טופס 4?

טופס 4 הוא טופס שמאשר למעשה שתהליך הבנייה נגמר והמבנה אושר לשימוש. למעשה השם המלא שלו, טופס אישור אכלוס, כלומר, ברגע שמקבלים את הטופס חתום, אפשר לאכלס את המבנה באופן רשמי, בין אם זה בדיירים ובין אם זה בעובדים או כל גורם אחר.

המטרה של כל קבלן או אדריכל, היא להגיע לסיטואציה בה המבנה עליו הוא אחראי מקבל את אישור הרשויות השונות לאכלוס ושימוש אחרי ביקורת, תוך עמידה בלוח הזמנים וכן בתקציב שהוגדר לפרויקט. לכן, ברגע שאנחנו מתכננים בנייה של מבנה מסוים, אז המטרה של האדריכל אותו אנחנו שוכרים לעבודה, היא לספק לנו טופס 4 מאושר, במועד שנקבע, כך שנוכל לקבל את המפתחות של המבנה ולהשתמש בו באופן סדיר.

חשוב לומר, מי שאמור לדאוג עבורנו לטופס 4 מאושר הוא האדריכל או המהנדס שאחראים על תהליך הבנייה. בתהליך בנייה של בניין מגורים, הקבלן הוא בעל ההיתר להוציא את הטופס, בעוד שבבניית מבנה מגורים פרטיים, בעל השטח, הוא בעל ההיתר.


כיצד מוצאים אדריכל?

כפי שאנחנו יכולים להניח, יש הרבה מאוד מאגרי מידע שיכולים לעזור לנו לבחור אדריכלים מומלצים, בין אם זה לתכנון מבנים קטנים או גדולים, תכנון מבנה מגורים, מבנה עסקי, מסחרי או אחר. בהתאם לצרכים שלנו וכמובן גם בהתאם לתקציב שעומד לרשותנו, נדע איזה אדריכל באפשרותנו לבחור ועם מי נרצה לעבוד.

  1. אנחנו נבחן את האדריכלים על פי תיק העבודות שעומד לרשותם ועד כמה הם יכולים להתאים למה שאנחנו מחפשים. בין אם זה בסגנון ובין אם זה בפרטים אחרים. אנחנו צריכים לבחון כיצד נרצה שהמבנה יתוכנן וייבנה, ואיזה אדריכל יכול לספק לנו מבנה בסגנון הזה.
  2. אנחנו צריכים לשמוע ממנו רעיונות ותוכניות, כיצד נכון לנו לתכנן את המבנה באופן מעשי. לפי הפתרונות שהוא מציע לנו, התוכניות וההסברים, נוכל ללמוד עד כמה הוא יצירתי, עד כמה הוא מקורי וחדשני. יש מקרים בהם נצטרך להתגבר על קשיים מסוימים, חשוב שהוא ידע לספק לנו את הכלים לשם כך.
  3. אנחנו צריכים את היכולת שלו לעמוד בלוח הזמנים שלנו וכן בתקציב שעומד לרשותנו. חשוב שהוא יהיה מסוגל לעמוד בגבולות שלהם, זאת על מנת שהמבנה ייבנה בזמן וכמובן, שלא נחרוג מהתקציב באופן שיפגע בנו מבחינה כלכלית.
  4. רצוי לקרוא חוות דעת והמלצות, בין היתר על היכולת שלנו לפקח על תהליכים ולעבוד בעבודת צוות עם בעלי מקצוע בתחומים שונים.

 

 

 

מחפשים ניסור בטון? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
תוכן עניינים
כתבות בנושא