Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 18 ביקורות
×
דרכים שונות לריצוף חללים - בולדוזר פיתוח - עבודות תשתית ועפר

דרכים שונות לריצוף חללים

רובנו לא מבינים גדולים בסגנונות ריצוף למיניהן, אלא אם כן זה תחום העיסוק שלנו.
ריצוף, חיפוי, סוגי אבן ושיש – אל הפרטים שאנו נחשפים אליהם בעת קבלת ההחלטות הקשורות לתכנון שיפוץ הבית, העסק (מסעדה, מספרה, סטודיו), בנייה של מקום חדש (קניון, מרכז מבקרים) ועוד.

מונחים אלו זרים לנו ואנו נאלצים להסתמך על רמת המקצועיות של אנשי המקצוע השונים וזו רמת סיכון שאנו נאלצים לקחת. רמת הגימור צריכה לקלוע בדיוק לטעם העיצובי שלנו מאחר שמה שנעשה מאוד קשה (ויקר) לתקן. הבחירות הנכונות צריכות להיעשות ברמת התכנון ולא לאחר מכן.

 

שיקולים לבחירת ריצוף

ישנם שיקולים רבים שאינם נלקחים כלל בחשבון ושכדאי להתייחס אליהם בעת בחירת סוג הריצוף, בין אם הוא ריצוף באבן, בטון מוחלק או פרקט. אם נסתכל על הדברים באופן מאוד רחב אזי שהשיקולים מתחלקים לשיקולים פרקטיים ולשיקולים עיצוביים.

 

שיקולים פרקטיים:

רמת הלחות והרטיבות בחדר (חדר מקלחת, סאונה).
מטרת החדר – חדר שינה,סלון, מטבח. בחדר שינה למשל לא כדאי להשתמש ברצפת פרקט שעלולה להרעיש, אולם בסלון דווקא כן בשל הייחודיות העיצובית שלו.
כמות התעבורה בחדר – אם מדובר בחלל גדול לא נרצה שהריצוף ייהרס מהר ולפיכך נרצה להשתמש בבטון מוחלק על פני ריצוף באבן.

שיקולים עיצוביים:

ריצוף מעניק אשליית מרחב – לשם כך כדאי לבחור בריצוף בעל גוונים בהירים ולא כהים. צבעים בהירים ידועים ביכולתם להעניק אשליית מרחב.
ריצוף כמפריד בין חדרים- הריצוף יכול להפריד בין חדרי הבית, העסק או אפילו בית המלון וזאת באמצעות שימוש בגוונים שונים או באמצעות ריצוף אחר לחלוטין.
שילוב בין סגנונות ריצוף -חשבו על זה כאל ריקוד. שילוב בין שני סגנונות ריצוף או גוונים שונים של אותו ריצוף עשוי להיות מזעזע אולם יכול להיות הדבר הכי יפה בעולם, וליצור סינרגיה מושלמת.

סוגי ריצוף מומלצים:

סוגי הריצוף הם רבים. גם כאן מומלץ להתייחס לשיקולים שימושיים כגון לחות ורטיבות, רמת תחזוקה, אורך חיים ועוד. כאשר מתכננים את החלל שלנו אנו יכולים לבחור בסוגים שונים של פרקט, פרקט מעץ מלא, פרקט דמוי עץ. ניתן לבחור בסוגי אבן שונים שמעניקים ייחודיות ויוקרה לחדר. במידה ומדובר בחלל גדול עם רמת תעבורה גדולה כדאי להשתמש בריצוף בטון מוחלק שידוע בעמידותו ובחוזק שלו.

מחפשים ניסור בטון? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
תוכן עניינים
כתבות בנושא